riddertjesinschotland2015.reismee.nl

No problem laddie. Don't worry.

Wat we vandaag nog meer over Schotland geleerd hebben, is dat eigenlijk niet zoveel dingen een probleem vormen hier. Zo is bijvoorbeeld de zorg gratis. Medicijnen halen? Hier, neem mee. Operatie? Rekening regelen wij.

Zo ook met het openbaar vervoer. Wij waren genoodzaakt de bus naar Fort William te pakken, om daar met de Hogwart Express, de Harry Potter trein voor de filmleken onder ons, klaarblijkelijk één van de mooiste treinritten ter wereld, te maken. De treinreis was verder inderdaad erg mooi, we hadden een zonnetje en het kwik liep op naar zo'n 15 graden. Beetje rondgelopen in Mallaig, wat gegeten, de kokmeeuwen te eten gegeven, en weer terug. Eenmaal weer aangekomen in Fort William, zouden we de laatste bus van vandaag hebben, namelijk die van 20:40. Tot hier ging alles goed, maar plots week de buschaffeur af van zijn route en wij dachten, we zitten in de verkeerde bus. Da's in Nederland nog niet zo'n probleem, maar in dit geval rijdt er maar één buslijn naar Invergarry, waar wij op het moment slapen. De vraag aan de chauffeur of wij in de goede bus gestapt leerde gelukkig dat we in een goede lijn zaten, maar hij week even af van zijn route door een zogenaamd speciaal verzoek.

"Aye mate, ye ur oan th' reit bus, but ah got a special request an' ah will turn th' bus aroond in th' next village.Nae stress laddie!". OK, duidelijk! Blijkbaar is het hier dus normaal om even een dikke 8km om te rijden om iemand buiten de busroute om af te zetten. Bij aankomst in onze B&B heeft Dennis, de B&B eigenaar, de hot tub al voorbereid op onze komst en we zijn even helemaal tot rust gekomen. Dit werkt volgens de Schotten beter dan valium voor het slapen gaan! En wellicht nog even leuk te vermelden, vanavond voel ik me moedig, dus ik heb op de ontbijt-keuze-kaart aangegeven Haggis te willen eten. Wordt de eerste keer, en gelijk als ontbijt. Als we het doen, dan maar gelijk goed. Volgens Dennis krijg ik er geen spijt van. Wordt dus vervolgd.

Morgen zakken we via Fort William en Oban af naar Tarbert! Daar verblijven we in "Bluebell Cottage". Het einde van deze reis met alle mooie ervaringen komt helaas alweer in zicht Maar ook thuis wachten ons weer mooie dingen.

Lenie

Wat een avontuur weer !!
Ik geloof dat ik dan maar naar Schotland ga,al was het alleen maar voor de zorg daar.
Misschien een rare vraag wat is "Haggis" ?????
Wij wensen jullie daar nog een paar fijne dagen en geniet ervan.

Stephan

Lenie, als je Schotland zegt dan zeg je ook Haggis. Google maar eens even!

K100rs

Hey moderne Riddertjes (tegenwoordig meer dan 1 PK..)
Geweldige verhalen.
Schotland stond al op het lijstje en stijgt steeds verder.

Veel plezier.